Wednesday 4 January 2017

Taman Rekreasi Air Panas Jasin

By Chongkian (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons


Taman Rekreasi Air Panas Jasin atau Jasin Hot Springs Recreational Park terletak di Kampung Ayer Panas.

Kolam ini berusia lebih 125 tahun dan menyediakan pelbagai saiz dengan suhu air antara 30 hingga 43 darjah Celsius untuk keselesaan orang ramai.

Kolam ini menyediakan air mineral semula jadi iaitu air mineral suam tinggi sulfur putih beralkali atau alkaline white-sulphur warm springs yang dikatakan membantu mencantikkan kulit, menyembuhkan penyakit kulit dan menghilangkan tekanan.

Kolam air panas ini dibahagikan kepada tiga zon iaitu zon merah (43 darjah Celsius), Zon Oren (38 hingga 42 darjah Celsius) dan Zon Biru (38 darjah Celsius ke bawah).

Bayaran tiket adalah pada kadar dewasa, RM6 untuk kunjungan pertama dan RM5 untuk kunjungan kedua. Kanak-kanak, RM3 dan RM2 untuk kunjungan kedua.

Waktu beroperasi pada Isnin dari jam 3 petang hingga 12 tengah malam manakala Selasa hingga Khamis dari jam 9 pagi hingga 12 tengah malam. Jumaat dan Sabtu pula dari jam 9 hingga 2 pagi. Telefon: 06-5210369

Sumber: http://www.hmetro.com.my/



SHARE THIS

Author:

Homestay Kesidang di Melaka menyediakan penginapan homestay yang murah dan selesa. Terdapat 2 unit homestay di bandar Melaka dan 1 unit di Bukit Katil. Kami juga ada menyediakan kereta sewa yang murah untuk di sewa samada kepada tetamu homestay atau sesiapa sahaja tertakluk kepada terma dan syarat. Hubungi kami di Talian 017-9527363 untuk maklumat lanjut.

0 comments: